|
|
 |
Hedwig And THe Angry Inch...
|
|
| Natascha | lør okt 20 2007, 09:36 | |
| | Guest | I går aftes var jeg inde og se denne musical igen...
Kort fortalt er det historien om Hansel som forelsker sig i en amerikansk soldat, denne beder ham om at få en kønsskifte operation, som går galt og efterlader Hedwig med en Angri Inch. I USA skriver Hedwig sange og kommer i kontakt med den unge Tommy, som stjæler hendes sange og får kæmpe succes. Hele stykket er en næsten en lang monolog, der er brudstykker hvor Hedwig snakker med Tommy, men ellers er det kun Hedwig på scenen...
Jeg elsker filmen!!! lad der ingen tvivl være om det! Derfor glædede jeg mig som et lille barn da jeg så det ville blive sat op på et dansk teater, til min store "beklagelse", så jeg at det ville blive oversat til dansk... Men jeg tog chancen og købte billetter til 2 datoer og til min store overraskelse, så er stykket fantastisk!!!
Lad mig først sige, at hvis man ikke er til punk, så skal man nok ikke gå ind og se stykket, men kan man abstraherer fra det og vil se noget helt unikt, så skal man gøre det!
Scenen er rå, strippet for alt hvad der normalt er på en scene, musikken er rå og gennemført, teksterne er rå og spidende, skuespillet er råt og usødet!
Publikum bliver draget med ind i forestillingen, du er hermed inviteret til den fedeste Rock´n Roll koncert du nogensinde har været til!!!
Anders W Berthelsen som Hedwig er en sand fornøjelse, glem Palle fra Krøniken, her er Anders i sit ES! Debuttanterne Mads Langer som Tommy og Anne Mette Højer som Yitsac, jamen deres stemmer er fantastiske og helt i top og de gør det så godt...
Lur mig om jeg ikke skal ind og se den 3 gang ;) | | Back to top | |
Moderators: erwin, Rebecca Holm
|
|