Welcome
Username:

Password:

Remember me

[ ]
[ ]
Forums
TG-forum :: Forums :: Transkønnede og job
<< Previous thread | Next thread >>   

Fortæl om dine erfaringer med at springe ud på jobbet

Author Post
Malene
lør nov 24 2007, 09:43 Print View
Guest
Jeg vil her starte en tråd om Transkønnede på job. Fortæl om dine erfaringer med at springe ud på jobbet? Det kan givet hjælpe andre. Men husk at kollegaer, job og kultur ikke er ens!
Jeg arbejder som it-medarbejder på et gymnasium. I jobbet har jeg meget kontakt med lærere, elever og ledelse. Jeg var som regel noget feminint klædt som mand. Da eleverne havde Gallafest så måtte jeg fortælle dem hvem der er inde i mig ”Malene”. Næste fest kom jeg også som Malene og det blev meget positivt modtaget, med komplimentere til vor fint det var. Så var springet til at være Malene på arbejder ikke så stort. Jeg kom bare en torsdag som Malene og har været det lige siden. Det at jeg bare kom som Malene betyder at de stadig kalder mig ved mit mandenavn, kun meget få har spurt hvad jeg hedder som kvinde, gad vide hvornår de begynder at give mig et navn Nå, men jeg skal ikke være der så længe mere, så jeg vil ikke bruge tid på at lærer dem mit kvindenavn. Sidste fredag var rektor og jeg længe på arbejdet, fortalte ham at jeg er på vej til at leve helt som kvide, det modtog han meget positivt, han spurte om der var nogle der havde ytrede sig negative, jeg måtte svarer nej det er der ikke. Nu er jeg ved at lave en lille udstilling om emnet.

[ Edited lør nov 24 2007, 09:44 ]
Back to top
Sophie
lør nov 24 2007, 10:22
GuestHej Malene.

Rigtig godt gået.

Hvis du har brug for hjælp i dit videre forløb, så tøv ikke med at kontakte mig.
Back to top
Malene
søn nov 25 2007, 03:41
GuestDa jeg kun er halvtidsansat så har jobcenteret, sent mig til et rekrutteringsbureau. Her skal jeg deltage i en jobklub og en gang om md. Have en samtale med en konsulent. Her kommer jeg også som kvinde og det har konsulenten overhoved ikke bemærket i vores samtaler. Det opmuntrede mig virkelig meget.

[ Edited søn nov 25 2007, 03:42 ]
Back to top

Moderators: erwin, Rebecca Holm

Jump:     Back to top